• Ilmainen toimitus yli 400 EUR
  • Tuotteiden varastointi Ruotsissa
  • Nopea toimitus
  • Kotiinkuljetus
  • Osamaksu mahdollista

Retur och reklamation

Ångerrätt

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten börjar gälla samma dag som varan (eller en väsentlig del av den) tas emot av konsumenten. Vid nyttjande av ångerrätten ska konsumenten utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar på egen bekostnad lämna eller sända tillbaka varan till näringsidkaren.

Hur du ångrar ditt köp

Meddela oss senast 14 dagar efter mottagande av din produkt via mejl info@fungarage.se eller returnera varan tillsammans med returformuläret som följde med försändelsen. Du kan även använda dig av Konsumentverkets ångerblankett som du finner här.

Returen skickas till:

Brantech imp AB / FunGarage.se

Tunbytorpsgatan 4A

72137 Västerås

Värdeminskning av använda produkter

Om du hanterar produkten i större utsträckning än vad som krävs för att fastställa dess karaktär, egenskaper och funktion har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag. Ett sådant avdrag görs genom att jämföra produktens värde vid retur jämfört med det ursprungliga värdet vid köpet. Detta gäller också om originalemballaget är skadat, eller saknas. Använd alltid genomskinlig tejp för att försluta kartongen. Användning av annan tejp innebär värdeminskning p.g.a. skadat emballage. För att få full återbetalning vid ångerrätt rekommenderar vi därför att du skickar tillbaka produkten i originalskick. Brantech imp AB åtar sig inget ansvar för transportskador vid returfrakt. Var därför noga med att emballera varan väl, eftersom de flesta transportbolag inte tar ansvar för transportskador i händelse av otillräcklig emballering.

Reklamation

Du reklamerar en produkt genom att skicka mail till info@fungarage.se. För snabbare hantering av reklamationsärendet ber vi dig ange ditt ordernummer samt bifoga relevanta bilder eller videos på det aktuella problemet.

Vid en reklamation kommer vi i första hand ta in produkten till vår verkstad för kontroll.

Om reklamationen vid kontroll konstateras giltig kommer produkten repareras och returneras på företagets bekostnad. Om produkten inte går att reparera kommer en ersättningsvara skickas ut på företagets bekostnad.

Om reklamationen inte är giltig enligt gällande lag står kunden för eventuella transportkostnader samt reparationskostnad.

Favorites
There are no favorites
Navigoi osoitteessa
Tili